Team Chevelle banner
1 - 14 of 14 Posts

jetav8r

· Registered
1967, Chevelle, HEI ignition, Roller Rockers, High Performance Cam Shaft, 3" Flowmaster exhaust, 4 W
Joined
·
1 Posts
Discussion starter · #1 ·
Długoletni członek. Pierwszy post.

Cóż, w końcu skończyłem instalację wspomagania hydro CPP do mojego 454 w moim 67” Chevelle Malibu. Podobnie jak inni, zdecydowałem się na tę opcję, ponieważ nigdy nie mogłem osiągnąć zalecanych czternastu cali podciśnienia dla mojego wspomagania hamulców po zamontowaniu dużego bloku (duży wałek rozrządu również nie pomógł). Mogłem uzyskać 9-10 cali podczas jazdy, ale nigdy nie osiągnąłem piętnastu cali (zasada, aby bezpiecznie obsługiwać wspomaganie hamulców podciśnieniowych). Jeśli dobrze pamiętam, na biegu jałowym oscylowało to w granicach pięciu cali - to był zdecydowanie punkt krytyczny. Szczerze mówiąc, moje zaufanie do zatrzymywania się, nawet z czterokołowymi hamulcami tarczowymi, naprawdę ograniczało ilość czasu, jaki spędzałem na jeździe samochodem. W grudniu 2017 roku kupiłem zestaw Classic Performance Products (CPP) HydroStop™. Początkowa instalacja/modyfikacja przebiegła stosunkowo szybko i większość rzeczy poszła gładko i bezproblemowo. Oto kopia mojego schematu linii:
Image


Jednak po początkowych kontrolach operacyjnych było oczywiste, że coś jest nie tak. Następnie dowiedziałem się, że byłem z dala od pierwotnej instalacji przez jakiś czas, a potem życie stało się priorytetem. Wiesz, praca, przeprowadzka, ulepszenia domu, remonty, awans, zmiany pracy, podróże i dzieci. Tak to już jest. Ale w końcu niedawno skończyłem ten projekt i postanowiłem w końcu zebrać to wszystko, aby podkreślić moje wysiłki i wyniki i mam nadzieję, że zaoszczędzę komuś mnóstwo czasu i drapania się po głowie po zainwestowaniu w zestaw Hydro Boost lub HydraStop™. Będę używał tych dwóch nazw zamiennie.

Zainstalowałem zestaw CPP HYDRASTOP™ Hydraulic Assist Systems Show Stopper w 2018 roku, ale nie użyłem ich węży ani złączek (szczególnie „T”, później wprowadzili „Y”). HydraStop™ wymagał co najmniej dwóch galonów na minutę (GPM) i pompy wspomagania kierownicy o mocy 1200 psi, ale zastrzegają, że „całkowita dostępna pomoc zależy od maksymalnego ciśnienia z pompy”. Kupiłem również zbiornik Performance Steering Component (PSC) mniej więcej w tym samym czasie co mój zestaw CPP. Zamontowałem zbiornik PSC do błotnika i poprowadziłem dwa wejścia powrotne -AN 6 do zbiornika, a następnie poprowadziłem jeden powrót -AN 10 do pompy.

Image


Zbudowałem wszystkie własne linie ze stali nierdzewnej (SS) ze złączkami -AN w porównaniu z gumowym wężem w zestawie. Na podstawie wszystkiego, co przeczytałem i mojego doświadczenia, nie ufałem dodawaniu „T”, aby połączyć linię powrotną niskiego ciśnienia z przekładni kierowniczej i linię powrotną ciśnienia z HydroStop™ do zbiornika powrotnego pompy wspomagania kierownicy (PSP) - za mało objętości, linia za mała itp. Nie wspominając o tym, że wejście linii powrotnej w mojej PSP jest skierowane w dół. UWAGA: Istnieją posty, w których można podgrzać rurę linii powrotnej PSP i obrócić ją o 180 stopni - ale to nadal ogranicza ilość płynu wracającego do PSP.

Zaprojektowany przeze mnie system był zupełnie inny. Oto niektóre z różnic. Zmodyfikowałem PSP, wymieniając zawór regulacji przepływu PSP na większy przepływ i dodałem zbiornik PSC ze zintegrowanym filtrem. Użyłem również złączek Banjo w HydroStop, aby ułatwić zginanie linii i łatwo pokonywać przeszkody.

Image


Użyłem również złączek JIC lub -AN we wszystkim (rozbłyski 37 stopni). Kupiłem również adaptery do złączek na skrzyni kierowniczej, ale ponownie wykonałem wszystkie własne linie i rozbłyski ze stali nierdzewnej (SS). Ponieważ miałem kierownicę i wspomaganie hydro z powrotem do nowego zbiornika, była to znacznie czystsza instalacja, ale nie byłem przygotowany na rozwiązywanie problemów wymagane do tego, aby ten system działał.

Image


Problemy:

Po mojej instalacji wykonałem procedurę odpowietrzania systemu producenta - przód nadal był na podnośnikach. Podczas pracy silnika po odpowietrzeniu, bez względu na to, co próbowałem, nigdy nie mogłem usunąć „powietrza” z systemu. Podczas kontroli operacyjnych pompa wyła i było tak źle, że płyn hydrauliczny pienił się ze zbiornika. Bąbelkowanie z góry zbiornika było moją pierwszą wskazówką, że mam problemy z przepływem/ciśnieniem/objętością. Co jeszcze bardziej niepokojące, zdarzały się chwile, kiedy płyn powoli wypływał olejem z góry korka na zbiorniku PSP - nie konsekwentnie, ale od czasu do czasu. Podczas każdego testu drogowego układ hamulcowy działał, ale po wciśnięciu hamulców pompa głośno wyła. Hamulce zdecydowanie reagowały dziesięć razy lepiej niż wspomaganie hamulców podciśnieniowych, nawet z problemami. Wszystkie te obszary wymagały dalszych badań. Jako mechanik samolotowy wiedziałem, że chodzi o dynamikę płynów, ale po prostu nie byłem w stanie zidentyfikować co/gdzie/jak. Tak więc rozpoczęły się powolne i metodyczne rozwiązywanie problemów. Wszystkie złączki AN, węże i złączki linii zostały usunięte i ponownie sprawdzone pod kątem wycieków - żadnych. W zbiorniku miałem złączkę -AN 10, którą podłączyłem do linii -AN 10 SS, którą wykonałem, która biegła do rury powrotnej pompy wspomagania kierownicy Saginaw Type 1 (PSP). Biegła poniżej PSP, a następnie do tyłu przy linii powrotnej w PSP, och i zmniejszyłem tę linię do -AN 6, aby połączyć ją z rurą węża PSP wspomnianą powyżej w drugim akapicie. Wszystkie te problemy zajęłyby trochę czasu, aby dokładnie zbadać, rozwiązać, a następnie naprawić. Ostatecznie doszedłem do punktu, w którym musiałem odejść na chwilę, aby poszukać rozwiązań i pomęczyć się. Pomyśl o płynie!

Skoncentrowane kroki naprawcze:
  • Wszystkie połączenia linii zostały ponownie sprawdzone pod kątem szczelnych uszczelnień i braku wycieków w złączce. Wcześniej zdjąłem nawet każdą linię i sprawdziłem ciśnienie w linii. Po sprawdzeniu wszystkich i całkowitym wyeliminowaniu możliwości zasysania powietrza przez pompę lub linię, przeszedłem dalej.
  • Pompa wspomagania kierownicy (PSP). Zdjąłem pompę i wymieniłem zawór regulacji przepływu PSP na taki, który mógłby przyjąć większy przepływ i objętość. Bez zmian. Żadnych. Nic. To naprawdę skupiło mnie na objętości i redukcjach przepływu płynu w systemie zamkniętym.
  • Saginaw Type I PSP nie jest potężną pompą „ssącą”, a powrót jest „niskiego ciśnienia”. Sposób, w jaki poprowadzona była moja linia powrotna ze zbiornika PSC (-linia AN 10) do pompy, schodziła nisko i została również zmniejszona (do -AN 6), aby połączyć się ze złączką węża z tyłu zbiornika. To była zdecydowanie największa przeszkoda i przeszkoda dla normalnej produkcji PSP. Pętla powrotna poniżej PSP jest w porządku w wielu układach hydraulicznych, ale kiedy mówisz o powrocie niskiego ciśnienia i objętości wymaganej do dodatkowego wspomagania hydro/hydra stop, to jest to przeszkoda - musisz mieć dużą linię powrotną, aby utrzymać zbiornik PSP z odpowiednim płynem. Uwaga: Mógłbym podgrzać rurę powrotną z tyłu PSP i obrócić ją, ale nadal byłaby to redukcja przepływu płynu -AN 6 w porównaniu z -AN 10 i nadal za mała. Prawie wywierciłem i nagwintowałem złączkę -AN 10 na moim zbiorniku, ale nadal miałem istniejącą rurę powrotną, którą musiałbym się zająć. Znalazłem zdalny zbiornik napełniania do pompy Saginaw Type I na stronie internetowej PS motorsports dot com. Miał opcję złączki -AN 12 lub -AN 10 na górze pompy. Byłem gotowy na linię powrotną -AN 10, więc ją zachowałem. Z doświadczenia polecam, że większe jest zawsze lepsze. Nie mam żadnych powiązań z PSC. (patrz zdjęcie poniżej zbiornika, który mocuje się do psp)
Image


Po ponownym usunięciu PSP i rozebraniu go w celu dodania nowego, większego zdalnego zbiornika, znalazłem kilka „iskier”. Źle. Przepłukałem system tak dobrze, jak to możliwe i postanowiłem po prostu wymienić PSP. Wróciłem do punktu wyjścia, ale na pewno czas to zmienić. Czy mam iść z pompą Saginaw Type II, bawić się wszystkimi różnymi mocowaniami i opcjami kół pasowych, aby dopasować je do mojego zestawu March Pully, czy też spróbować uzyskać pompę o bliskim kształcie, dopasowaniu i funkcji, aby pasowała do wszystkich linii i elementów montażowych? Postanowiłem zachować pompę typu I, ale użyć zdalnego zbiornika napełniania, który już kupiłem powyżej. Dochodzisz do punktu, w którym po prostu musisz usunąć jak najwięcej zmiennych. PSC produkuje również PSP (z kołem pasowym dociskanym) specjalnie do konfiguracji Hydro boost ze zbiornikiem powyżej - to może być najlepsze rozwiązanie.

Image

  • Wysokość zbiornika. Zamontowałem mój zbiornik na błotniku - po stronie kierowcy, ale na tym samym dużym obszarze co akumulator po przeciwnej stronie (patrz zdjęcie powyżej). Miałem dużo miejsca, ale musiałem go podnieść tak wysoko, jak to możliwe, aby zapewnić dobry spadek ze zbiornika PSC do górnej części nowej złączki PSP -AN 10. Zdecydowanie nie był to nadmierny spadek linii, jakiego chciałem, ale wszystkie inne opcje zostały wyczerpane. Mam sprężarkę klimatyzacji tuż nad PSP, więc przeniesienie zbiornika PSC obok PSP było niemożliwe. Skończyło się więc na podniesieniu zbiornika PSC na tyle, aby maska się zamknęła i nie dotykała zbiornika PSC. Następnie lekko go obróciłem, aby linia powrotna nie wymagała 45 stopni i poprowadziłem ją w kierunku złączki PSP -AN 10. Ponownie, to pozwoliło na wystarczający spadek węża, ale problemy z instalacją wciąż przebijały postęp.
  • PSP Press ON vs Keyed. Jedynym problemem z nowym PSP było to, że było to koło pasowe dociskane w porównaniu z wałem „z wpustem” na starym PSP dla mojego serpentynowego koła pasowego March. March nie produkuje osłony wału dla koła pasowego typu „z wpustem” - robią to dla typu Press on. Koła pasowe dociskane mają swój własny charakter. Jeśli ktoś używa kół pasowych March press on, wie, że prawie niemożliwe jest ich łatwe usunięcie. Prawdopodobnie nie spędziłem tyle czasu, ile mogłem, porównując pompy „z wpustem”, i to było po mojej stronie. Niezależnie od tego, kupiłem pompę dociskaną i nowe koło pasowe. Moim zdaniem pompy „z wpustem” są o wiele łatwiejsze w obsłudze, jeśli masz duży sterownik udarowy. Oto problem, jeśli kiedykolwiek zaczniesz modyfikować rozmiary kół pasowych i PSP (typ I vs typ II): musisz być absolutnie poprawny pod względem głębokości ze wszystkimi podkładkami na wspornikach montażowych, rozmiarach kół pasowych itp. Zaufaj mi, to może być całkowity ból głowy. Lubię koło pasowe „z wpustem”, ponieważ możesz tam wejść (ledwo) i włączać i wyłączać, próbując zapewnić idealne wyrównanie odstępów przed zainstalowaniem i dokręceniem wszystkiego. Docisk - zapomnij o tym. PSP musi wyjść, a następnie musisz wykonać szaleństwo fizyczne małpy z ściągaczem do kół pasowych i amortyzatorem harmonicznym działającym w harmonii - orzechy! Ale March Performance sugeruje, aby „użyć trzyzębowego ściągacza do kół pasowych, aby zdjąć koło pasowe”. Bez względu na to, którą drogą pójdziesz, uważaj, aby nie uszkodzić i nie wykręcić go z okrągłego kształtu. Pro Tip: Podczas instalacji dociskanego koła pasowego na stole warsztatowym upewnij się, że wspornik montażowy (pod kołem pasowym) jest przykręcony i nie wbijaj koła pasowego do oporu na wypadek, gdybyś potrzebował 1/8 cala na wale, aby uzyskać dobrą prostą linię paska.
  • Wyrównanie paska! Ughh. Przygotuj się na spędzenie trochę czasu w pojemnikach na sprzęt. Prawidłowe wyrównanie jest prawdopodobnie najważniejszym krokiem w łagodzeniu hałasu paska i/lub późniejszej awarii. Niezależnie od tego, czy jest to mały blok, czy duży blok z krótką lub długą pompą wodną, znalezienie dokładnych pomiarów w Internecie na podstawie instalacji jest prawie niemożliwe, zwłaszcza jeśli przeniosłeś elementy, takie jak alternatory i sprężarki klimatyzacji. Następnie dodaj system kół pasowych z rynku wtórnego, taki jak Concept One lub March Performance, a będziesz miał wszystkie objawy bólu czaszki. Oto punkt wyjścia, którego użyłem - wspornik PSP 2-9/16”; pompa wodna 3,6” długości. Zacząłem od tego, że nie dobijałem nowego koła pasowego dociskanego. Po pierwszym uruchomieniu silnika było oczywiste, że nie jest wystarczająco daleko. Usunąłem PSP, a następnie dobiłem koło pasowe na wale. Po instalacji było wyraźnie za daleko, co wymagało podkładek. Próbowałem TLAR (to wygląda mniej więcej dobrze), ale się nie udało. Masz kilka opcji. Kontynuuj zabawę z przesuwaniem koła pasowego na wale lub zacznij pracować z podkładkami na mocowaniach pompy PSP i pompy wodnej - preferowana metoda. Poszedłem preferowaną trasą. Jeśli chodzi o podkładki, użyłem podkładek o różnej szerokości dla podkładki 3/16”, którą zmierzyłem za pomocą prostej krawędzi. Śruba mocująca PSP (śruba wspornika tuż pod dwiema długimi śrubami pompy wodnej) miała tylko 3” długości. Po dodaniu podkładek śruba 3” była za krótka. Dostałem śrubę z łbem gniazdowym ze stali nierdzewnej 18-8, aby pasowała do innych śrub, ale dostałem dłuższą -- 3/8"-16 Rozmiar gwintu, 3-1/2". Tę śrubę przyciąłem do 3-3/8”, więc miałem kilka gwintów wystających przez mocowanie, ale nie dotykających bloku. Śruba z łbem sześciokątnym nie zadziałałaby, ponieważ obwód koła pasowego PSP znajduje się tuż przy otworze montażowym. Przygotuj się do zainstalowania, dokręcenia paska serpentynowego, sprawdzenia wyrównania i odpowiedniego wyregulowania podkładek. Moje koło pasowe napinacza również potrzebowało podkładki. Tak, wcisnąłem łożysko, aby było w jednej linii, ale pasek wciąż jechał na kołnierzu koła pasowego napinacza. Dodałem podkładkę między mocowaniem a kołem pasowym napinacza, aby zapewnić niewielką szczelinę i upewnić się, że nie jedzie na kołnierzu, ale ma szczelinę 1/16”. Bądź cierpliwy. Kiedy już to zrobisz, nie będzie żadnego hałasu. Kiedy jest źle, zwykle usłyszysz klikanie. Uważaj na osady gumy. To również powie ci, że rzeczy nie są wyrównane prawidłowo. Oto dobry obraz podkładek (podkładek). Nie widać tych na wsporniku PSP pod dolną śrubą pompy wodnej.
Image

  • Złączka powrotna PSP -AN 10 na zdalnym zbiorniku napełniania. Jak widać na powyższym zdjęciu, należy przymocować żeński rozbłysk -AN 10. W moim przypadku prosta złączka do węża była niemożliwa, ponieważ nie byłoby żadnego spadku ze zbiornika PSC. Ani zgięcie 30 lub 45 stopni nie zadziałałoby. Krótka złączka 90 stopni musiałaby wystarczyć, ponieważ linia powrotna ze stali nierdzewnej -AN 10 będzie krótka, tak prosta, jak to możliwe, i musiała być podniesiona, jak wspomniano w akapicie 4.
  • Wspornik AC March Pully. Gruby aluminiowy wspornik AC blokował linię powrotną (zbiornik PSC do PSP), więc musiałem usunąć trochę materiału ze wspornika, aby wąż mógł przejść (patrz zdjęcie powyżej - chyba mogłem go trochę wypolerować). Następnie musiałem znaleźć krótką złączkę 90 stopni -AN 10 dla góry PSP. Po tym, zmierzyłem odległość i wykonałem linię powrotną ze stali nierdzewnej ze złączkami węża -AN 10 na obu końcach (drugi koniec mocuje się do zbiornika na zdjęciu powyżej). Jeśli kiedykolwiek będę musiał przejść na sztywną rurę zamiast elastycznej linii SS, również mógłbym to łatwo zrobić.
  • Test szczelności i procedura odpowietrzania. Po tym, jak wszystko zostało podłączone i dokręcone, nadszedł czas na napełnienie zbiornika PSC. Użyłem płynu do wspomagania kierownicy PSC Swepco 715, ponieważ ma dodatek przeciw pienieniu. Ponieważ system został „otwarty”, rozpocząłem całą procedurę odpowietrzania (przód nadal był na podnośnikach). W miarę zmniejszania się zbiornika, napełniałem zbiornik PSC, aby utrzymać poziom tuż nad filtrem. Podsumowując: Postępuj zgodnie z własnymi procedurami odpowietrzania producentów wspomagania hydro.
  • W końcu nadszedł czas, aby uruchomić silnik i zakończyć procedurę odpowietrzania. Celowo zostawiłem pokrywę/pokrywę zbiornika PSC, aby zobaczyć przepływ płynu. WOW! Płynu było mnóstwo i wkrótce nie było śladu żadnych pęcherzyków. Poziom w zbiorniku pozostał stały. Nie było „wycia” pompy podczas obracania kierownicy. Następnie, po ponownym sprawdzeniu wszystkiego i braku wycieków, nadszedł czas na krótki test drogowy. To również poszło bezproblemowo. I mogłem całkowicie rzucić kierownicę na jedną stronę i wcisnąć hamulce, a mimo to nie było żadnego hałasu z pompy. Wygrana Wygrana.
  • Moja konfiguracja z łatwością obsłuży konfigurację autocross.
  • Upewnij się, że zatykasz przewód podciśnienia z kolektora, który był używany do pierwotnej konfiguracji wspomagania.
Wyciągnięte wnioski:
  • Kup nową PSP, która pomieści Twój projekt. Nie polegaj na dwóch liniach wracających do jednej linii tego samego rozmiaru (niezależnie od „Y”). Kup pompę, która zaakceptuje większy powrót - potrzebujesz objętości z powrotem do pompy, aby mogła generować ciśnienie lub zmodyfikuj istniejącą obudowę zbiornika pompy, jak ta PSC powyżej. Jeśli tego nie zrobisz, gwarantuję, że uzyskasz kawitację, ponieważ płyn zamienia się w parę przy niskim ciśnieniu, co powoduje, że pęcherzyki powietrza przenikają przez zamknięty system, przez co wspomaganie hydro jest nieskuteczne. Podsumowując i moja rekomendacja - kup nową PSP ze złączkami/połączeniami, których potrzebujesz. W moim przypadku nowa pompa (z odpowiednimi połączeniami/złączkami) od razu prawdopodobnie wyeliminowałaby wiele problemów, z którymi musiałem się później zmierzyć (objętość, ciśnienie, wycie pompy, nieunikniona kawitacja i oczywiście „iskierki”).
  • Jeśli używasz zbiornika, użyj węża powrotnego -AN 10 lub -AN 12 do pompy PSP. Spójrz na to w ten sposób, jeśli masz dwie linie powrotne -AN 6 o nominalnym rozmiarze rury OD 0,375, musisz co najmniej podwoić rozmiar linii (0,750) wracającej do PSP, aby uzyskać doskonałą wydajność. W moim przypadku -AN 10 o wartości 0,625 działa dobrze, ale mam duży zbiornik, który z łatwością nadąża.
  • Jeśli planujesz autocross, zdecydowanie potrzebujesz konfiguracji takiej jak moja - dużo objętości, ciśnienia i przepływu.
  • Jeśli używasz zbiornika, zainstaluj go nad PSP i zdecydowanie nad punktem „powrotu” płynu PSP. PSC ma świetny plik .pdf pokazujący pożądane opcje montażu, aby zapewnić działanie systemu. Ten artykuł ma ograniczenia, których nie chcesz przekraczać.
  • Poświęć czas na cylinder główny, aby wszystko poprawnie połączyć i odpowietrzyć zgodnie z instrukcjami. Poświęciłem czas na „odpowietrzanie na stole warsztatowym” i ułatwiło to resztę instalacji - zawór proporcjonalny, przewody hamulcowe i pedał.
  • Nie poddawaj się! Zrezygnowałem z mojej instalacji w czymś, co miało być tymczasowym wyłączeniem na badania, kiedy uderzyłem w ścianę 4 lata temu, a potem „życie” weszło w drogę. Około rok temu musiałem przenieść samochód do garażu. Kiedy uruchomiłem bestię, usłyszałem wycie pompy. Otwierając maskę, to była natychmiastowa epifania… linia powrotna zasilana grawitacyjnie była ograniczona i znajdowała się niżej niż pompa - dwa główne przeszkody.
Podsumowanie: Wszystko, co mogę powiedzieć, to bądź cierpliwy. Użyj krytycznego oka, oceniając wyniki instalacji/modyfikacji. Nie bój się odejść na chwilę (ale nie za długo), co pobudzi Twoją kreatywność i być może da Ci moment „aha”. Pamiętaj, że Twoje hamulce są teraz znacznie bardziej wrażliwe na nacisk na pedał hamulca - łatwo.

Czytałem więcej postów w Internecie o problemach, jakie mieli ludzie po zainstalowaniu konfiguracji hydro boost w porównaniu z bezproblemowymi, bezproblemowymi instalacjami. Jak w przypadku każdej modyfikacji, istnieje mnóstwo zmiennych, które nieuchronnie podnoszą swoje brzydkie czaszki; i każda konfiguracja wydaje się mieć swój własny charakter i ból głowy. Nie bój się spróbować czegoś innego. Jedną rzeczą, nad którą być może będę musiał popracować w przyszłości, jest chłodnica płynu na dwóch liniach powrotnych -AN 6 (linie powrotne kierownicy i hydro stop) lub linia -AN 10 między zbiornikiem PSC a PSP… Jestem naprawdę zdumiony, jak ciepły staje się płyn po naprawdę ciężkim treningu. Mam nadzieję, że to pomoże!
 

Attachments

WOW! To zdecydowanie za dużo do czytania. Kiedy kilka lat temu robiłem konwersję hyroboost, moja poszła dość łatwo. Użyłem starej jednostki hydroboost z M-vana, którą kupiłem na ebayu. Użyłem fabrycznej pompy wspomagania kierownicy. Włożyłem złączkę "Y" w przewód powrotny. Nigdy nie miałem żadnych problemów. Działa świetnie od lat.
 
Próbuję tylko zrozumieć, dlaczego nie założyć wałka rozrządu o jeden rozmiar mniejszy, zamiast w ogóle musieć radzić sobie z systemem Hydro boost? Czy to samochód wyścigowy, który wymaga tak dużego wałka rozrządu?
 
Hydroboost dodaje około 1000 psi więcej ciśnienia. Mniej wysiłku pedału dla tej samej siły. Instalacja nie jest skomplikowana. A instalowanie mniejszego wałka rozrządu w celu wytworzenia większej próżni to bluźnierstwo lol.
 
Zrobiłem hydroboost w moim 55 i też nie poszło tak dobrze, jak reklamowano. "Zestaw", który kupiłem, był z niesprawnym boosterem, a sprzedawca mnie zignorował, więc skończyło się na tym, że wziąłem jeden z RA z vana Astro i poszedłem tą drogą. Z tym, co wiem teraz, nie kupiłbym zestawu, ale raczej sam go złożyłbym i zaoszczędziłbym mnóstwo pieniędzy. Po problemach z boosterem odkryłem, że pompa nie do końca dawała radę......

ale w końcu warto było. Samochód zatrzymuje się niesamowicie dobrze. Prawie za dobrze. Jakby ktoś inny miał prowadzić mój samochód, mógłby wylądować przez przednią szybę.
 
Próbuję tylko zrozumieć, dlaczego nie wybrać wałka rozrządu o jeden rozmiar mniejszy, zamiast w ogóle zajmować się systemem Hydro boost? Czy to samochód wyścigowy, który wymaga tak dużego wałka rozrządu?
Śmieszne, myślałem o tym samym. Mam również wałek 248*@.050“ HR. Wytwarza 11” podciśnienia, a moje hamulce wspomagane działają idealnie. W latach 80. codziennie jeździłem silnikiem LS7 crate z automatyczną skrzynią biegów i hamulce wspomagane działały dobrze. Ten wałek miał 270*@.050”. Wydaje się, że to bardziej modne niż konieczność w większości przypadków, ale chyba tak robimy w tym hobby.
 
Śmieszne, myślałem o tym samym. Mam również 248*@.050“ HR. Wytwarza 11” podciśnienia i moje hamulce działają idealnie. W latach 80. jeździłem codziennie silnikiem LS7 w skrzyni z automatyczną skrzynią biegów i hamulce działały dobrze. Ten wałek rozrządu miał 270*@.050”. Wydaje mi się, że to bardziej modne niż konieczność w większości przypadków, ale myślę, że to robimy w tym hobby.
Czuję, że to mieszanka z tym niskim podciśnieniem. Czytałem, że niektóre, takie jak twoje, działają idealnie z 11", inni żałują, że to zrobili, ponieważ się nie udało. Może przegapili kombinację, jak za duży/mały cylinder główny i/lub za duże/małe zaciski...itp. Na pewno powiem, że mój 55 chevy z hydroboostem zatrzymuje się wykładniczo lepiej niż wspomaganie podciśnieniowe w moim 73 Camaro, a Camaro zatrzymuje się całkiem dobrze.
 
Każdy, kto ma problemy z pompą, może po prostu zamienić swoje wczesne pompy PS o niższym ciśnieniu na pompę PS z późniejszego modelu ciężarówki, która była OE z fabrycznym systemem hydroboost. Najmniej wydane może być z ciężarówki 6.0L U-pick it. Każdy, kto dodaje jednostkę hydroboost, powinien również pamiętać o chłodnicy PS.
 
  • Like
Reactions: heathlbutler
Dziękuję za napisanie. Wkrótce zamontuję Hydroboost w moim 66 i myślałem o zdalnym zbiorniku, ale naprawdę podoba mi się zbiornik powrotny z tyłu pompy. (y)
Śledzę historie Hydro Boost od jakiegoś czasu, śledzę historię od marca tego roku. Moja odpowiedź jest bardzo prosta w instalacji i działa bez zarzutu. Zainstalowałem pompę próżniową 12 V. Mam 2 przewody, 1 do uziemienia, drugi do kluczowego źródła 12 V, pompa hamulcowa ma do niego jeden wąż, z pompy próżniowej. Problem rozwiązany. Zainstalowałem go w moim Chevelle SS 396 z 1970 roku.
Doug
 
Od czasu do czasu robię flutterkicks, aby ręczny układ hamulcowy tarczowy generował wystarczające ciśnienie! ;)
 
1 - 14 of 14 Posts